Настройкі
Настройкі шрыфту
Arial
Times New Roman
Памер шрыфту
A
A
A
Міжлітарная адлегласць
Стандартнае
Павялічанае
Вялікае
Колеравая схема
Чорным
па белым
Белым
па чорным
Докшыцкі раённы выканаўчы камітэт
Галоўная / Навіны / Навіны рэгіёна
Галоўная / Навіны / Навіны рэгіёна
27 лістапада 2023

ЖКГ, жыллё і зямля - тэмы зваротаў грамадзян у Віцебскі аблвыканкам

Хто часцей карыстаецца электроннай сістэмай падачы звароту? Ці можна ахарактарызаваць заяўніка? На гэтыя і іншыя пытанні адказвае начальнік аддзела па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб аблвыканкама Ілона Шульга.

- Нельга сказаць, што электроннай сістэмай падачы зваротаў карыстаюцца выключна маладыя людзі, - тлумачыць яна. - Мяркуючы па выкладанні звароту, ад імя старэйшага пакалення - ад дзядулі, бабулі, ад бацькоў - пішуць у адзіную рэспубліканскую сістэму зваротаў унукі, дзеці. Не ў гэтым сутнасць. Галоўнае, што грамадзяне ведаюць аб гэтай сістэме і выкарыстоўваюць яе.

- Ілона Уладзіміраўна, якія пытанні цікавяць грамадзян?

- Самыя розныя. На першы план, як і раней, калі мы аналізавалі тэматыку зваротаў, выходзяць пытанні ЖКГ. Ад агульнай колькасці тых, хто паступіў не толькі ў электронным выглядзе, яны займаюць 36%. Далей ідуць жыллёвыя пытанні - прадастаўленне жылля, набыццё нерухомасці ў сельскай мясцовасці, звязаныя з будаўніцтвам індывідуальнага жылога дома і развіццём у такіх мікрараёнах інфраструктуры. Такіх зваротаў па 7%. Столькі ж ад агульнай колькасці тых, хто паступіў, складаюць зямельныя пытанні, звязаныя з навінамі ў заканадаўстве, прадастаўленнем дадатковага надзела і афармленнем зямлі ва ўласнасць. Па 4% прыпадае на пытанні працаўладкавання і занятасці, сацыяльнага і пенсійнага забеспячэння, аховы здароўя. Тры і менш працэнта займае праблематыка дарог, гандлю, адукацыі і транспарту.

- А ці часта грамадзяне звяртаюцца са сваімі бедамі ў аблвыканкам, калі іх можна вырашыць па кампетэнцыі?

- На жаль, такая тэндэнцыя захавалася. Відаць, грамадзяне лічаць, што чым вышэйшая інстанцыя, тым больш эфектыўнае рашэнне. Насамрэч, гэта не так дзейнічае. Наадварот, калі пытанне першапачаткова адрасуецца па кампетэнцыі, хутчэй прымаюцца рашэнні. Калі, скажам, наконт утварэння звалкі за вуглом дома, разбурэння лаўкі і гэтак далей чалавек звярнуўся ў аблвыканкам, мы ўсё роўна гэтыя пытанні пераадрасуем ЖРЭТу. У выніку размнажаецца паператворчасць, калі грамадзянін звярнуўся пісьмова, ідзе больш часу на прыняцце рашэнняў.

- Не сакрэт, што ёсць так званыя штатныя скаржнікі.

- Справа нават не ў тым, што яны ёсць. Ніхто нікому не забараняе звяртацца з тымі ці іншымі хвалюючымі пытаннямі. Галоўнае, каб чалавек выконваў парадак звароту. А нярэдка паток зваротаў па адным і тым жа пытанні накіроўваецца адначасова ў некалькі інстанцый. Такія дзеянні толькі плодзяць паператворчасць. Прывяду прыклад. З 788 электронных зваротаў 120 належаць аднаму чалавеку. Мала таго, што заяўнік падае большасць зваротаў не па кампетэнцыі аблвыканкама, дык яшчэ, не дачакаўшыся адказу ў належны тэрмін, пачынае пісаць у іншыя вышэйстаячыя інстанцыі. У выніку - хваля напружання, павелічэнне дакументаабароту, што не садзейнічае больш хуткаму вырашэнню ўзнятых пытанняў, адцягвае службы ад сапраўды важных і патрэбных спраў. Няма дробных і няважных праблем, і чалавек мае права іх агучваць і дабівацца рашэння, але толькі выконваючы ўстаноўлены парадак. Гэта будзе на карысць заяўнікам і ўсім астатнім службам.